poniedziałek, 18 listopada 2013

Bułeczki z czosnkiem i tymiankiem

Bułeczki z czosnkiem i tymiankiem

 
Przepis na bułeczki znalazłam tutaj
 
Składnik:
- 450 g mąki pszennej (ja dodałam typ 450)
- 20 g świeżych drożdży (trochę mniej niż 1/4 kostki) lub 2-3 łyżeczki drożdży suchych
- 1 duża łyżka soli
pół łyżeczki białego cukru -ja dodałam całą małą łyżeczkę cukru trzcinowego
- 3 spore ząbki czosnku lub więcej jak ktoś lubi, można dodać przysmażony wcześniej
- 350 ml mleka
- 1 jajko
- 2 łyżeczki suszonego tymianku (można pominąć lub dodać świeży)
- 2 łyżki oliwy
- żółtko roztrzepane z odrobiną mleka do posmarowania bułeczek i gruba sól na wierzch -opcjonalnie

Przepis:
 
Na początek zrobiłam zaczyn z drożdży: do małej miseczki wlałam pół szklanki ciepłego mleka, dodałam drożdże i łyżeczkę cukru i wymieszałam, odstawiłam w ciepłe miejsce na 15 min. W tym czasie drożdże zaczynają pracować. 
 

Następnie do dużej miski przesiewamy mąkę aby nabrała powietrza wraz z solą i tymiankiem. Dorzuciłam czosnek, dodałam roztrzepane jajko, oliwę  i zaczyn z drożdży, wymieszałam wszystko i po woli zaczęłam dolewać pozostałą część mleka - wyrabiając ciasto. Wg przepisu ciasto należy gnieść tak długo aby się nie kleiło, ale moje wciąż się kleiło mimo długiego wyrabiania, więc dodawałam po trochu mąki i wyrabiałam dalej. Tak wyrobione ciasto odstawiłam do wyrośnięcia, aby podwoiło swoją objętość.
 


Następnie uformowałam bułeczki, ułożyłam na posypanej mąką blasze i nacięłam na wierzchu krzyże, posmarowałam żółtkiem rozbełtanym i odstawiłam ponownie do wyrośnięcia.


 Następnie włożyłam do naparowanego, rozgrzanego do 220 stopni C piekarnika i piekłam ok 20 min, sprawdzając czy góra za bardzo się nie przypieka. Po upieczeniu natychmiast wyjąć z piekarnika i ostudzić.


Smacznego!


Brak komentarzy: