sobota, 3 sierpnia 2013

Bezładne pączki

Za to chyba pyszne, bo nawet 2-letnia córka znajomych znana jako mały niejadek zajadała się nimi.

Bezładne pączki


500 g białego sera (może być zmielony) - ja dodałam homogenizowanego ale przez to musiałam dodać dużo więcej mąki bo się ciągle kleiło i w efekcie brałam mąkę na rękę robiłam wałeczek, tak aby się najmniej kleiło, łączyłam z dwóch stron i wrzucałam na olej, więc u mnie nie było mowy o rozwałkowaniu, ale jak się doda zwykłego twarogu przepis powinien być ok:) A może ubicie białek też zmniejszyłoby kleistość ciasta?







W każdym razie łączymy ze sobą wszystkie składniki, powoli dosypując mąki i wyrabiamy ciasto, jeśli się nie klei można rozwałkować i powycinać szklanką i kieliszkiem oponki, a jak się klei to tak jak ja robić.





Pamiętam jak za starych czasów w moim rodzinnym mieście była taka budka, w zimie sprzedawali tam oponki, czyli pączki angielskie, lub z dziurką, jak to zwał tak zwał, to ciasto tam było lejące się, ze specjalnego podajnika wpadała taka oponka na rozgrzany tłuszcz, specjalna taśma przesuwała ją dalej przy okazji obracając, aż wychodziła z tłuszczu i spadała do takiej miski gdzie pani posypywała cukrem pudrem i takie gorące w papierku podawała przez małe okienko. Buda była cala oszklona, więc cały proces produkcyjny było widać, co bardzo umilało czas. W lecie buda się przekształcała i sprzedawała kręcone, włoskie lody.








Składniki

500 gr serka białego zmielonego lub homogenizowanego.
3 jajka
3 łyżki kwaśnej śmietany
3 łyżki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego - 16 g
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2-3 szklanki mąki jeśli zwykły biały ser, 4-5  jeśli serek homogenizowany

Na koniec posypujemy wszystko cukrem pudrem, najpyszniejsze są ciepłe.


Następnym razem spróbuję ze zwykłym serem białym, ciekawe o ile się będą różnić:)


Brak komentarzy: